ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τρίτη 26 Ιουλίου 2016

Οι αεροπορικές χαμηλού κόστους επιδιώκουν διαδρομές μεγαλύτερων αποστάσεων καθώς οι τοπικές αγορές έχουν κορεστεί


Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους προσθέτουν όλο και περισσότερο πτήσεις μεγάλων αποστάσεων στο δίκτυο τους καθώς αναζητούν νέους προορισμούς πέρα από τις παραδοσιακές αγορές μικρών αποστάσεων. Αυτό το μήνα, η flydubai ανακοίνωσε τα σχέδιά της για πτήσεις προς την πρωτεύουσα της Ταϊλάνδης, την Μπανγκόκ, από το Νοέμβριο. Θα είναι ένας από τους λίγους προορισμούς που εξυπηρετεί, που είναι έξι ή περισσότερες ώρες μακριά από το κόμβο της στο Ντουμπάι . Η διαδρομή σηματοδοτεί επίσης την αυξανόμενη τάση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους (LCCs) να λειτουργούν αεροσκάφη στενής ατράκτου σε μεσαίας και μακρινής απόστασης προορισμούς.

"Οι αεροπορικές χαμηλού κόστους που λειτουργούν αεροσκάφη στενής ατράκτου, όπως και κάθε άλλη αεροπορική εταιρεία, ψάχνουν για νέες διαδρομές για να επεκτείνουν τα δίκτυά τους, " δήλωσε ο Ernest Arvai, συνεργάτης στην εταιρεία αεροπορικών συμβούλων, AirInsight, με βάση τις Ηνωμένες Πολιτείες. Και συνέχισε λέγοντας: " Και δεδομένου ότι τα νέα αεροσκάφη έχουν την ικανότητα για πτήσεις μεγαλύτερης εμβέλειας, το γεγονός αυτό παρέχει την ευκαιρία για πτήσεις μεγαλύτερων αποστάσεων με χαμηλό κόστος."

Οι τεχνολογικές βελτιώσεις και οι βελτιώσεις στο σχεδιασμό έχουν αναβαθμίσει το φάσμα των αεροσκαφών κατά τη διάρκεια των ετών. Το Boeing 737 Next-Generation , το σημερινό μοντέλο του δημοφιλούς σε πωλήσεις single-aisle jet χρησιμοποιείται από την flydubai, μπορεί να πετάξει με ταχύτητα 5.500 χιλιόμετρα, 1.500 χιλιόμετρα περισσότερα από την προηγούμενη έκδοση .


Από το 2012, οι πτήσεις single-aisle αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους άνω των 2600 χιλιομέτρων - ή τρεισήμισι ωρών - έχουν αυξηθεί κατά περίπου ένα τρίτο πιο γρήγορα από ότι εκείνες κάτω των 2.600 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον Will Horton, ανώτερο αναλυτή της CAPA-Center for Aviation . Και ενώ η πλειοψηφία των πτήσεων χαμηλού κόστους με αεροσκάφη στενής ατράκτου σήμερα είναι κάτω από 2.600, « υπάρχει αλλαγή», δήλωσε ο Χόρτον.

Η Air Arabia, που λειτουργεί το Airbus A320 single aisle jet, ξεκίνησε πτήσεις από Σαρτζά προς Ουρούμκι στη δυτική Κίνα το 2015. Αυτή η πτήση διαρκεί λίγο περισσότερο από πέντε ώρες. Η Ευρωπαική Wizz Air πετά σχεδόν έξι ώρες από τη Βουδαπέστη στην Ουγγαρία στο Ντουμπάι και στις ΗΠΑ η Virgin America πετά πάνω από έξι ώρες από τη Βοστόνη στο Σαν Φρανσίσκο. Η Wizz Air και η Virgin America χρησιμοποιούν επίσης το τζετ A320.


Πτήσεις μεγαλύτερων αποστάσεων με αεροσκάφη Boeing 737 και Airbus A320 επιτρέπουν στις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους να επεκταθούν καθώς αντιμετωπίζουν περιορισμούς στις αγορές που είχαν αρχικά επικεντρωθεί. Η Flydubai ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2009 με επίκεντρο τις πτήσεις στη Μέση Ανατολή- όπου η αστάθεια εύκολα επηρεάζει τη ζήτηση στα ταξίδια, στη Νότια Ασία-όπου τα δικαιώματα στις αεροπορικές μεταφορές συχνά περιορίζονται, και στις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες-όπου οι πρόσφατες οικονομικές πιέσεις έχουν μειώσει τη ζήτηση.

"Καθώς οι LCCs ωριμάζουν, μπορεί να αισθάνονται πιο σίγουροι για τις πτήσεις μεγαλύτερων αποστάσεων και την ικανότητα να προσελκύουν επιβάτες ", δήλωσε ο Χόρτον.


Η συνολική αγορά χαμηλού κόστους πρόκειται να αυξηθεί ταχύτερα από ό, τι τα άλλα μοντέλα αεροπορικών εταιρειών για τα επόμενα 20 χρόνια. Στην τελευταία έρευνα της αγοράς, οι εκτιμήσεις της Boeing είναι ότι οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους θα αυξήσουν το ποσοστό τους που ανέρχεται στο 27 % της αγοράς σήμερα στο 33 % μέχρι το 2035.

Η νέα 737 έκδοση της Boeing, που είναι γνωστή ως το "MAX", πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2017 και το “neo” A320 της Airbus (νέα επιλογή μηχανής) ξεκίνησε πτήσεις αυτό το έτος. Και τα δύο αεροσκάφη είναι πιο αποδοτικά και μπορούν να πετάξουν περισσότερο από τα προηγούμενα μοντέλα τους, που σημαίνει ότι περισσότερες, μεγαλύτερες διαδρομές θα είναι δυνατές με τα narrow-body jets .

Παραδοσιακά, οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων εκτελούνται από τους αερομεταφορείς full-service , όμως πλέον οι LCCs βρίσκουν όλο και περισσότερες δυνατότητες για μεγαλύτερα ταξίδια.

“Η μικρότερη χωρητικότητα (σε θέσεις) και το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος σε σύγκριση με την μεγάλη χωρητικότητα που προσφέρουν τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου , μειώνουν τον κίνδυνο όσο και το κόστος στο άνοιγμα των νέων υπηρεσιών," δήλωσε ο John Strickland, εμπειρογνώμονας στον χώρο των αερομεταφορών και διευθυντής της JLS Consulting.

Ωστόσο, στις πτήσεις μικρότερων αποστάσεων τα έξοδα είναι μικρότερα από ότι στις μεγαλύτερες αποστάσεις. Επίσης, τα συμπληρωματικά έσοδα που κερδίζει η εταιρεία από αποσκευές, κατανομή θέσεων, γεύματα και άλλες αγορές στη διάρκεια της πτήσης δεν αυξάνουν απαραίτητα στις μεγαλύτερες πτήσεις .


"Ένας επιβάτης που αγοράζει ένα γεύμα σε μια πτήση δύο ωρών είναι απίθανο να αγοράσει τρία γεύματα σε μια πτήση έξι ωρών. Ούτε οι χρεώσεις αποσκευών τριπλασιάζονται σε μια πτήση έξι ωρών σε σύγκριση με μια πτήση δύο ωρών " , δήλωσε ο Χόρτον.


Η Αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Jetstar, θυγατρική της Qantas, έχει βγει κερδισμένη πετώντας αεροσκάφη ευρείας ατράκτου για πτήσεις στην Ασία, όπως επίσης και η Scoot , αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους , θυγατρική της Singapore Airlines που χρησιμοποιεί Boeing 787 για πτήσεις μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.

Η επιτυχία των μεταφορέων προϋπολογισμού για μεγαλύτερες πτήσεις; Οι επιβάτες "με έναν στενό προϋπολογισμό που είναι πρόθυμοι να συμβιβαστούν στριμωγμένοι στις θέσεις τους για αρκετές ώρες μπορούν να βρουν πολύ χαμηλές τιμές" , δήλωσε ο Arvai.


Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους μπορούν επίσης να δημιουργήσουν νέες αγορές σε προορισμούς που ήδη εξυπηρετούνται από full-service αερομεταφορείς .

Η flydubai του θα ξεκινήσει δύο καθημερινές πτήσεις προς Μπανγκόκ στις 29 Νοεμβρίου ανταγωνίζοντας έξι καθημερινές πτήσεις της Emirates, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων πτήσεων με Airbus A380 , και μια καθημερινή πτήση της Thai Airways. Ο ναύλος επιστροφής της Flydubai ήταν Dh1,011 ($ 275) φθηνότερος από τη φθηνότερη αντίστοιχη θέση σε μια πτήση επιστροφής με την Emirates μεταξύ 29 Νοεμβρίου και 6 Δεκεμβρίου.