ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

Η τεχνολογία και οι OTAs-κολοσσοί αλλάζουν εκ θεμελίων τη διανομή τουριστικού προϊόντος

Αποτέλεσμα εικόνας για Η τεχνολογία και οι OTAs-κολοσσοί αλλάζουν εκ θεμελίων τη διανομή τουριστικού προϊόντος

Οι μετα-μηχανές αναζήτησης των μεγάλων ΟΤΑ, και η Τεχνητή Νοημοσύνη ίσως διαταράξουν εκ θεμελίων το μέλλον στον τομέα της διανομής του ταξιδιωτικού προϊόντος, αναφέρει νέα ανεξάρτητη μελέτη από το London School of Economics and Political Science (LSE).

Η έρευνα διεξήχθη από την Amadeus, και τα αποτελέσματα αντλήθηκαν από συνεντεύξεις ηγετικών προσώπων στον τομέα των επιχειρήσεων, από αναλύσεις δεδομένων και μια έρευνα επικεντρωμένη σε αυτόν τον τομέα, σε όλες τις διεθνείς αγορές.

“Η βιομηχανία και οι πιέσεις των καταναλωτών θα δημιουργήσουν μεγαλύτερη πολυπλοκότητα, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στην τεχνολογία. Καθώς οι καταναλωτές περιμένουν πλέον περισσότερο εξατομικευμένο περιεχόμενο καθ’όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους, η τεχνολογία που διαχειρίζεται τη διαφοροποίηση των αεροπορικών ναύλων και υπηρεσιών θα γίνει πιο περίπλοκη. Όσοι ‘παίκτες’ που δεν καινοτομούν αρκετά γρήγορα για να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές, θα χάσουν τις ευκαιρίες για ανάπτυξη”, αναφέρει την έρευνά του το LSE.

Αυτά είναι μερικά από τα πιθανά μελλοντικά “σενάρια” που αναφέρονται στη μελέτη “Travel distribution: the end of the world as we know it?”. Η μελέτη συνιστά έξι τομείς συνεργασίας για ολόκληρη τη βιομηχανία:'


  1. Οι προσδοκίες των καταναλωτών θα περάσουν γρήγορα από το λιανικό εμπόριο στη διανομή ταξιδιωτικού προϊόντος. Οι “παίκτες” του κλάδου της διανομής θα πρέπει να απαντήσουν στην πρόκληση αυτή με ευρείες συνεργασίες για τη συγκέντρωση, την επεξεργασία και την αξιοποίηση του μεγάλου όγκου δεδομένων που εμπλέκονται. Σε αντίθετη περίπτωση, η “έκρηξη” της πολυπλοκότητας και της διαφοροποίησης των υπηρεσιών σε σύντομο χρονικό διάστημα θα μπορούσε να μεταφραστεί σε πιθανή σύγχυση για τον καταναλωτή.
  2. Ο ρόλος των “gatekeepers” (όπως το Google και το Facebook) και οι γιγαντιαίες εταιρείες IT, με σημαντική παρουσία στον τομέα της διανομής ταξιδιωτικού προϊόντος θα συνεχίσουν να αυξάνονται, κυρίως με τη χρήση των εικονικών βοηθών, των τεχνολογιών πληρωμής και της ενσωμάτωσης στα Social Media.
  3. Το μέγεθος και η δύναμη των μετα-μηχανών αναζήτησης των μεγάλων ΟΤΑ (των on-line ταξιδιωτικών γραφείων με δυνατότητες μετα-αναζήτησης και διεθνή εμπορικά σήματα) πιθανόν να συνεχίσουν να μεγαλώνουν. Ως εκ τούτου, η επιρροή τους θα διεισδύσει βαθύτερα στην αλυσίδα διανομής, με τη δυνατότητα να διαπραγματεύονται καλύτερα το περιεχόμενο και τις προϋποθέσεις του, ενώ θα συνεχίσουν να λαμβάνουν και προμήθειες.
  4. Η βιομηχανία της διανομής ταξιδιωτικών προϊόντων γίνεται γρήγορα μια βιομηχανία τεχνολογίας. Τα επιχειρηματικά μοντέλα θα χρειαστούν μια πιο στρατηγική προσέγγιση, η οποία θα αναγνωρίζει την αξία δημιουργίας διαφορετικών τεχνολογιών σε ολόκληρο τον κλάδο.
  5. Για να αποφευχθεί η σύγχυση των καταναλωτών και οι χαμένες επιχειρηματικές ευκαιρίες, η διανομή θα χρειαστεί να προχωρήσει πέρα από τις συμβατικές σχέσεις. Τα επιχειρηματικά μοντέλα διανομής θα πρέπει να εξελιχθούν, ώστε να συμπεριλαμβάνουν περισσότερη καινοτομία για όλους, μια κουλτούρα πειραματισμού και συνεργασίες μεταξύ των διαφόρων κλάδων.
  6. Οι πλατφόρμες διαμοιραζόμενης οικονομίας θα συνεχίσουν να δημιουργούν νέες αγορές και να παίρνουν μερίδιο αγοράς από τους προμηθευτές, καθώς και από τους ενδιάμεσους “παίκτες” της βιομηχανίας. Η βιομηχανία θα πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτήν τη μεταβαλλόμενη αγορά και να παρακολουθεί προσεκτικά τις επιπτώσεις του ανταγωνισμού, καθώς εξελίσσονται και τα νομοθετικά ρυθμιστικά πλαίσια σε διάφορες περιοχές του κόσμου.
Με βάση την ανάλυση των παραγόντων που θα επηρεάσουν δραστικά τον κλάδο, καθώς και στοιχεία που προέκυψαν από τους ηγέτες της βιομηχανίας και τους εμπειρογνωμόνες στις συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν, οι ερευνητές εντόπισαν τέσσερις τομείς της βιομηχανίας, στους οποίους θα γίνουν πιθανόν και οι μεγαλύτερες αλλαγές:
  • Πολυπλοκότητα και καινοτομία στον τομέα της διανομής αεροπορικών ταξιδιών
  • Επανάσταση των μοντέλων διαμοιραζόμενης οικονομίας στους τομείς των ξενοδοχείων και ενοικίασης αυτοκινήτων
  • Καινοτομία και νέα μοντέλα στις online τουριστικές αγορές λιανικής
  • Αύξηση της επίδρασης των “gatekeepers”, όπως το Google και το Facebook.
Ο δρ. Graham Floater, διευθυντής EGC στο London School of Economics and Political Science και ενός από τπυς συγγραφείς της μελέτης, δήλωσε: “Η βιομηχανία της διανομής του τουριστικού προϊόντος μπαίνει σε μια εποχή μεγάλων αλλαγών, με ταχέως μεταβαλλόμενες προσδοκίες από πλευράς καταναλωτών, προόδους στην τεχνολογία ανάλυσης δεδομένων και τις παραδοσιακές διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των ‘παικτών’ της αγοράς να σβήνουν. Η έκθεσή μας προσδιορίζει τους παράγοντες εκείνους που πιθανόν να διαμορφώσουν μελλοντικά τη βιομηχανία, και έξι μελλοντικά σενάρια για το πως η βιομηχανία αυτή θα μπορούσε να αναπτυχθεί την επόμενη δεκαετία”.