ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

Αύξηση του κινεζικού εξερχόμενου τουρισμού παρά τη μείωση των ταξιδιών προς την Ευρώπη



Αποτέλεσμα εικόνας για Αύξηση του κινεζικού εξερχόμενου τουρισμού

Το 2016, ενώ η παγκόσμια τουριστική αγορά αυξήθηκε κατά 4%, η Κίνα κατέγραψε 13% άνοδο, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως μία από τις κορυφαίες αγορές εξερχόμενου τουρισμού για τη διεθνή τουριστική αγορά. Επιπλέον, η Κίνα ξεπέρασε το μέσο όρο ανάπτυξης της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού, ο οποίος ήταν σχεδόν 9% το 2016. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα ειδικής μελέτης από το World Travel Monitor, που διεξήχθη από την IPK International για λογαριασμό της διεθνούς έκθεσης ITB Berlin.

Μείωση των ταξιδιών των Κινέζων προς Ευρώπη το 2016
Το 2016, οι Κινέζοι πραγματοποίησαν 51,2 εκατ, διεθνή ταξίδια (με διανυκτέρευση), χωρίς σε αυτά να συμπεριλαμβάνονται ταξίδια προς το Macau και το Hong Kong. Συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, πρόκειται για πρόσθετα 6 εκατ. ταξίδια και αύξηση 13%. Η Κίνα ενδυνάμωσε επίσης τη θέση της ως η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού, πίσω από τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και το Ην. Βασίλειο και σε απόσταση από την πέμπτη στην κατάταξη, Γαλλία. Σχεδόν 3 στα 4 διεθνή ταξίδια από την Κίνα γίνονται προς προορισμούς εντός της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού, με τους κορυφαίους πέντε προορισμούς να βρίσκονται σε αυτήν την περιοχή, όπως η Ν. Κορέα και η Ταϊλάνδη. ΟΙ ΗΠΑ αποτελούν τον έκτο δημοφιλέστερο προορισμό για τους Κινέζους, προς τις οποίες πραγματοποιήθηκαν περίπου 2,8 εκατ. ταξίδια το 2016. Οι πλέον προτιμώμενοι ευρωπαϊκοί προορισμοί είναι η Γερμανία, η Ισπανία, η Γαλλία, η Ελβετία και η Αυστρία. Όμως, ύστερα από επτά χρόνια συνεχούς ανόδου, τα κινεζικά ταξίδια προς την Ευρώπη βαίνουν μειούμενα κατά 4% το 2016 σε σχέση με το 2015. Παρ‘όλα αυτά, οι πρώτες ενδείξεις για το 2017 δείχνουν και πάλι θετική εξέλιξη του εξερχόμενου κινεζικού τουρισμού προς την ευρωπαϊκή ήπειρο.

Τα ταξίδια σε πόλεις και παραθαλάσσιους προορισμούς κερδίζουν έδαφος
Οι διακοπές είναι ο λόγος -κατά 80%- των κινεζικών ταξιδιών στο εξωτερικό. Τα ταξίδια καθαρά για διακοπές (εκτός των επισκέψεων σε φίλους ή συγγενείς στο εξωτερικό) έχουν με σημαντική διαφορά το μεγαλύτερο μερίδιο μεταξύ των Κινέζων τουριστών (72%), σε σχέση με το διεθνή μέσο όρο (57%). Για κάποια χρόνια, ενώ ο πλέον δημοφιλής τύπος διακοπών ήταν τα πακέτα διακοπών σε πολλές χώρες (ή προορισμούς) μαζί, τα ταξίδια σε πόλεις, καθώς και οι διακοπές “ήλιος και θάλασσα” αρχίζουν και ανεβαίνουν τελευταία. Ακόμη και το μερίδιο των επαγγελματικών ταξιδιών, το οποίο το 2016 ήταν μάλλον μικρό (15%), αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με το 2015, ενώ τα ταξίδια διακοπών κατά 11%. Επιπλέον, η μέση διάρκεια παραμονής στο εξωτερικό ήταν περίπου 6 διανυκτερεύσεις, που αντιπροσωπεύει μικρή αύξηση σε σχέση με το 2015. Η δαπάνη ανά διανυκτέρευση παρέμεινε αμετάβλητη.

Προτίμηση για κορυφαία ξενοδοχεία
Περίπου 75% των Κινέζων τουριστών στο εξωτερικό επιλέγουν να μείνουν σε ξενοδοχεία. Οι προτιμώμενες κατηγορίες είναι 4άστερα και 5άστερα, σε ποσοστό 52% στο σύνολο των τύπων διαμονής. Ακόμη, οι Κινέζοι διαφέρουν αισθητά σε σχέση με το διεθνή μέσο όρο όσον αφορά στη διαμονή τους, προτιμώντας τα ξενοδοχεία πολυτελείας κατά 39%. Για τους Κινέζους, τα αεροπλάνα είναι το προτιμώμενο μέσο μεταφοράς, με ποσοστό 80% - ποσοστό και αυτό αισθητά μεγαλύτερο από τον διεθνή μέσο ορο (60%).

Όσον αφορά στις πηγές πληροφόρησης κατά το σχεδιασμό ενός ταξιδιού στο εξωτερικό, το 88% των Κινέζων τουριστών χρησιμοποιούν το Internet, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο από τον διεθνή μέσο όρο του 81%. Αλλά, ενώ διεθνώς ένας στους τρεις ταξιδιώτες αναζητά πληροφορίες για το ταξίδι τους μέσω ενός τουριστικού πρακτορείου, το ποσοστό στους Κινέζους ανέρχεται σε σχεδόν 70%. Το ίδιο ισχύει και τις κρατήσεις: Παγκοσμίως, περίπου το 30% των ταξιδιωτών κάνουν κράτηση των διεθνών ταξιδιών τους μέσω ενός τουριστικού πράκτορα, ενώ το ποσοστό για τους Κινέζους φτάνει το 50%.